
Află de ce este importantă comunicarea dintre magazinul online și firma de curierat și care sunt cele mai importante 5 aspecte pe care să le discuți cu partenerul tău de curierat.
1. Parteneriatul dintre magazinul online și firma de curierat: cum îl faci să funcționeze?
Câte recenzii ale magazinelor online ai citit în care clienții vorbeau mai degrabă despre serviciul de curierat decât despre produsele în sine?
Experiența de livrare se află în topul criteriilor în baza cărora consumatorii aleg între un magazin online sau altul. Respectarea termenului comunicat de livrare, starea coletului, dar și experiența pe care o au atunci când li se livrează coletul cântăresc mult în decizia de cumpărare. Toate aceste criterii se traduc direct în gradul de satisfacție al clientului.
Atunci când alegi firme de curierat pentru magazinul tău online, e bine să alegi în funcție de specificul afacerii tale (curier rapid, curier standard, curier colete grele etc.) și apoi să păstrezi o comunicare cât mai strânsă cu partenerul ales. Te ajutăm cu cele mai importante 5 aspecte pe care să le stabilești cu firma de curierat pentru un parteneriat cât mai eficient și implicit, clienți mai fericiți.
2. De ce este importantă comunicarea dintre magazinul online și partenerul de curierat?
Cel mai evident motiv pentru care ar trebui să ai o comunicare bună cu partenerul de curierat este satisfacția clientului. Dacă atunci când i se livrează produsul, coletul este intact, ajunge la timp, iar curierul are o atitudine potrivită, clientul va rămâne cu o impresie bună, indiferent de calitatea produsului, pe care îl va analiza ulterior primei impresii făcute. Oamenii iau decizii de cumpărare pe bază de emoție, așa că data viitoare e posibil să aleagă tot magazinul tău și chiar să te recomande, doar pentru că își va aminti cum s-a simțit atunci când a luat contact prima oară cu produsul tău.
Economisirea costurilor este un alt motiv important. O comunicare deficitară între magazinul online și serviciul de curierat va duce la costuri nedorite sau timp pierdut. Atunci când îi comunici toate detaliile livrării partenerului tău de curierat, va ști cum să-și aloce resursele încât costurile să fie eficientizate pentru ambele părți.
Legat de economisirea costurilor ia în calcul și eficientizarea. Dacă partenerul tău de curierat este la curent cu volumul estimat de livrare, locul de pick-up sau greutatea medie a coletelor, el va putea planifica tot procesul în avans, ca produsele tale să fie livrate conform contractului, de fiecare dată.
3. Care sunt cele mai importante aspecte pe care trebuie să le stabilești cu partenerul tău de livrare?
3.1. Volumele livrate
Încă de la început, stabilește cu firma de curierat un volum estimat de livrare. Asta îl va ajuta să-ți stabilească o ofertă potrivită de preț pentru tine, dar și să se pregătească în avans cu resursele necesare.
Este cu atât mai important în cazul perioadelor aglomerate de livrări, cum ar fi înaintea sărbătorilor sau de Black Friday. Stabilește un estimat de livrări și comunică-l companiei de curierat, dacă nu vrei să te trezești cu o suită de clienți nefericiți care nu și-au primit comanda la timp.
3.2. Greutatea coletelor
Acest aspect te va ajuta să-ți alegi, în primul rând, partenerul potrivit de livrare. Gândește-te ce s-ar întâmpla dacă este nevoie să transporți un colet mai greu, iar firma de curierat nu te poate ajuta, așa că ești nevoit să pierzi timp și bani pentru a găsi o altă soluție.
Dacă livrezi produse de greutate medie, alege un furnizor de tip curier național standard, care îți va asigura servicii de curierat și expediții locale și naționale, pentru colete de maxim 31.5 kg, în cele mai multe cazuri. Dacă, în schimb, vrei să transporți colete cu o greutate mai mare, alege un curier național de colete grele, potrivit pentru coletele ce depășesc greutatea de 31.5 kg. PTT Express oferă ambele tipuri de servicii, așa că ești acoperit indiferent de greutatea coletelor tale.
3.3. Perioadele de pick-up
Stabilește un interval orar clar în care curierul poate veni să preia coletele ce urmează să fie transportate. Asta te va ajuta să creezi un flux optim de operațiuni, iar procesul de livrare să decurgă perfect. Dacă există schimbări în programul vostru de funcționare, de exemplu în preajma sărbătorilor, nu uita să comunici acest aspect înainte, pentru a evita deplasările inutile ale curierilor.
3.4. Locațiile de livrare
Precizează încă de la început care sunt zonele în care vrei să livrezi: locale, naționale sau internaționale. Pe lângă asta, verifică ce fel de acoperire teritorială poate asigura curierul ales și dacă sunt zone în care nu poate ajunge. Stabilește și care este situația localităților din afara zonelor urbane și dacă ți se percep tarife suplimentare. O bună comunicare te va ajuta să negociezi toate aceste aspecte și să știi la ce să te aștepți.
3.5. Specificul produselor livrate
Pe lângă greutatea coletelor, comunică-i firmei de curierat ce fel de produse vrei să transporți, dacă sunt obiecte fragile, obiecte cu o valoare mai mare și foarte important, verifică înainte lista de obiecte interzise la transport. În cazul obiectelor fragile, urmează regulile speciale de ambalare și marchează corespunzător coletul, ca acesta să fie manevrat cu atenție. În cazul în care vrei să livrezi electrocasnice, mobilă, produse foarte grele, PTT Express te poate ajuta să îți faci un flux eficient de livrări atât cu recomandări cât și cu o ofertă adaptată nevoilor afacerii tale.
Ca în orice relație, comunicarea este cheia. Pe lângă cele menționate mai sus, comunică-i partenerului tău de livrare orice schimbare în procesul normal de lucru și orice aspect care crezi că ar influența livrarea. O relație bună dintre voi va rezulta într-un proces ireproșabil de livrare, clienți fericiți și mai multe vânzări pentru tine.
Ești în căutarea partenerului potrivit de livrare? Contactează-ne și hai să găsim împreună cele mai bune soluții pentru afacerea ta!