Ți-ai pregătit stocurile, ai verificat sistemele IT, ai comunicat volumul estimat de livrări companiei de curierat, iar acum, în sfârșit, a sosit momentul mult așteptat: Black Friday e aici!
Oricât de mult te-ai pregăti, volumul crescut de comenzi îți poate da peste cap și cea mai atentă planificare. Pe măsură ce comenzile curg, gestionarea corespunzătoare a livrărilor este deosebit de importantă pentru a te asigura că totul decurge bine. Iată câteva strategii pentru a face față cu succes agitației din timpul Black Friday și a volumului crescut de livrări:
Monitorizează site-ul și soluțiile tehnice
Cea mai mare frică a comercianților online din timpul Black Friday este să nu cedeze site-ul din cauza volumului crescut de trafic. Asigură-te că ai la îndemână echipa tehnică pentru a te ajuta cu orice probleme și că ai soluții de backup. De asemenea, monitorizează atent și toate celelalte soluții software pentru gestionarea stocurilor, a comenzilor, cât și integrările IT cu compania de curierat.
Păstrează o comunicare strânsă cu compania de curierat
La fel ca în perioada de pregătiri, e important să ții o comunicare strânsă cu partenerul tău de livrare în timpul campaniei de Black Friday. Comunică orice schimbare apărută în programul de livrări sau de ridicări și nu uita să raportezi orice problemă cu pregătirea produselor sau cu integrările tehnice.
În timpul unor perioade aglomerate, precum Black Friday sau sărbătorile de iarnă, agenții PTT Express urmăresc activ coletele și se asigură că acestea se livrează și că revin în timp util la tine pentru orice situație. La rândul tău, poți urmări ușor statusul livrărilor și poți analiza rapoartele prin aplicația online.
Pentru situații speciale, care te iau prin surprindere, echipa de customer service e gata să-ți acorde sprijinul necesar.
Anunță-i pe clienți de orice schimbări
Fii deschis și transparent cu clienții în ceea ce privește starea comenzilor și orice fel de întârzieri posibile. Trimite-le actualizări pe email sau SMS despre orice modificare a termenului de livrare și oferă informații actualizate cu privire la comenzile lor. Mai rău decât o comandă ajunsă târziu este o comandă ajunsă târziu și neanunțată.
Recomandă-le clienților să verifice statusul expediției pe site-ul companiei de curierat. La PTT Express, găsești chiar pe prima pagină câmpul de căutare a AWB-ului, unde clienții pot afla informații despre livrarea lor.
Echipă de lucru flexibilă
În timpul perioadei aglomerate de Black Friday, e posibil ca personalul normal să nu fie suficient. În cazul acesta, alocă mai multe resurse gestionării comenzilor. Este posibil să ai nevoie de mai mult personal care să răspundă la emailuri sau telefoane, să preia comenzile sau să ambaleze produsele. Asigură-te că îți distribui personalul în funcție de zonele care au nevoie de mai mult suport.
Cere feedback și vezi ce poți îmbunătăți la anul
Cu siguranță vor exista și situații neprevăzute și poate că anumite lucruri nu vor decurge așa cum le-ai planificat. Fiecare Black Friday este un test pentru un magazin online, o șansă să descoperi ce funcționează și ce nu. Poate că ai nevoie soluții IT mai performante, mai mult personal sau să estimezi mai corect volumele vândute.
Analizează fiecare aspect și vezi ce poți îmbunătăți pentru anul viitor. Pe lângă analizele interne, e foarte important să discuți și cu partenerul tău de livrări să afli direct cum poți eficientiza mai bine întregul proces.
Nu în ultimul rând, ia în calcul clienții. Le poți trimite un scurt formular de feedback prin care să le ceri părerea, să afli ce aspecte sunt importante pentru ei și ce sugestii au despre cum ți-ai putea îmbunătăți serviciile.
Cu siguranță gestionarea campaniei de Black Friday este un proces complex. Asigură-te că echipa ta este pregătită, procesele sunt bine organizate și comunicarea cu clienții și furnizorii de servicii de curierat este eficientă. Cu o astfel de abordare, vei putea să gestionezi cu succes Black Friday și să-ți menții clienții fericiți.
Cauți un partener de livrare pentru livrări standard sau livrări de colete grele? Contactează-ne la 0720 800 353 și hai să discutăm!