
Dacă ai un magazin online, atunci lunile de toamnă înseamnă un singur lucru: pregătiri pentru Black Friday. Este unul dintre cele mai importante evenimente ale anului atât pentru comercianți, cât și pentru cumpărători, în care volumele cresc, iar haosul se poate strecura foarte ușor.
Stai fără grijă, anul acesta ți-am pregătit un checklist complet care să te ajute, să te organizezi din timp cu livrările. Cu aceste recomandări, vei evita întârzierile prelungite, dar și neplăcerile din partea clienților. Ca de obicei, cheia succesului stă în comunicarea eficientă cu partenerul tău de livrări.
1.Estimează un volum de livrări și trimite-l și către compania de curierat
Dacă tu ești asaltat de comenzi de Black Friday, imaginează-ți cum stă situația pentru furnizorul tău de curierat. În această perioadă, companiile de curierat sunt nevoite să-și suplimenteze flota și personalul pentru a face față creșterilor de volume. De aceea, e important să faci o estimare a volumului de livrări și să-l transmiți mai departe. Așa, veți ști, ambele companii, câte resurse să alocați.
2.Stabilește un program clar de livrări pe care să-l comunici clienților tăi
Cu toții ne așteptăm la termene prelungite de livrare de Black Friday. Dar cel mai bine este să-ți stabilești un program clar de livrări pe care să-l comunici și clienților tăi.
Îl poți menționa pe site, pe social media sau în newsletter, ca totul să fie clar și transparent, iar clienții să știe la ce să se aștepte. Astfel, vei evita și eventualele plângeri cu privire la întârzierile de livrare.
3.Asigură-te că toate integrările IT funcționează corect
Cum ar fi să te confrunți cu o dificultate tehnică fix de Black Friday? Este un scenariu greu de imaginat. Îți recomandăm să faci un check-up complet al sistemelor tale IT interne, dar și al integrărilor cu compania de curierat.
4.Mărește-ți stocurile, dacă e nevoie, pentru a acoperi estimatul de vânzări
Dacă te aștepți la un volum mărit de vânzări de Black Friday, atunci e bine să-ți mărești stocurile pentru a evita epuizarea lor prea rapidă. De asemenea, o supra-estimare poate duce la produse rămase pe stoc pe care vei fi nevoit să le vinzi la un preț mai mic apoi. Te poți folosi de cifrele din anii trecuți sau de trendurile actuale de vânzări pentru a ajunge la o estimare corectă.
5.Asigură-te că ai ambalaje, etichete și toate materialele necesare pentru livrare
Mărește stocul de ambalaje în funcție de volumele estimate de vânzări. Verifică să ai suficiente:
- cutii
- pungi
- materiale pentru protecție la interior
- etichete pentru AWB
- etichete cu “fragil”
Dacă transporți colete grele, asigură-te că ai destui paleți și folie pentru împachetat.
În cazul în care nu dispui de aceste materiale, vorbește cu partenerul tău de livrări pentru a face rost de ele.
6.Stabilește-ți un program clar de ridicări, livrări și retur
Când poate veni compania de curierat să ridice produsele și când să le livreze? Când vei putea primi retururile? E bine să găsești răspuns la toate aceste întrebări înainte de Black Friday și să le comunici companiei de curierat. Stabilește de comun acord un program eficient pentru ridicări, livrări și retururi ca totul să funcționeze fără probleme sau întârzieri.
Cât privesc retururile, e bine să le comunici clar clienților care este politica ta de retur. Cu un volum mărit de vânzări și rata de retururi va fi mai mare. Pregătește-te din timp să poți gestiona situația.
Pregătirile pentru Black Friday sunt deosebit de importante pentru succesul oricărui magazin online. Folosește acest checklist pentru a te asigura că ai totul pus la punct înainte de weekendul cu celebra sărbătoare.
Asigurarea unei gestionări eficiente a livrărilor, comunicarea clară cu clienții și menținerea funcționării corecte a sistemelor IT sunt doar câteva dintre aspectele cheie pe care trebuie să le iei în considerare. Cu o planificare adecvată și o execuție atentă, magazinul tău online va avea un Black Friday de succes și îți vei mări vânzările semnificativ.
Încă nu ai găsit partenerul potrivit de livrare? Contactează-ne la 0720 800 353 și hai să planificăm împreună pentru Black Friday!