fbpx

De îndată ce se încheie campania de Black Friday, magazinele online se pregătesc de o altă perioadă aglomerată: cumpărăturile de Crăciun! Urmează din nou o perioadă în care vânzările accelerează și e nevoie de o planificare strategică pentru a face față volumelor mărite. 

Cum unul dintre cele mai importante aspecte în vânzările online este livrarea, atât ca eficiență, cât și ca punct de contact cu destinatarul, ți-am pregătit câteva recomandări care să te ajute să te pregătești pentru perioada sărbătorilor. Aplică-le și pregătește-te pentru vânzări crescute și clienți mai fericiți.

Estimează volumele de vânzare în avans

Ca să poți contura o strategie, ai nevoie să știi la ce să te aștepți. Volumele pot varia de la an la an, dar, ca punct de pornire, te poți ghida după vânzările din anii trecuți. Odată evaluată situația, pregătește-ți stocurile în funcție de volumele estimate și organizează-ți celelalte resurse în mod corespunzător. Bineînțeles, este nevoie să comunici aceste volume și companiei de curierat, pentru a putea planifica livrările.

Colaborează strâns cu firma de curierat

Pe lângă volumele estimate, comunică-i partenerului tău de livrare dacă vei avea un program special de sărbători, care sunt zilele de ridicare și dacă sunt orice fel de schimbări în modul vostru normal de lucru. 

Ține cont de programul special de livrări

Majoritatea companiilor de curierat au un program special de livrări care ține cont de zilele libere de Crăciun și Anul Nou. Află care este acesta și ajustează termenul estimat de livrare comunicat clienților în funcție de acesta. 

Comunică transparent cu destinatarii

Perioada sărbătorilor este o perioadă stresantă și pentru clienții care trebui să se asigure că au toate cadourile comandate la timp. În acest context, vor fi foarte mulțumiți să știe dinainte când se pot aștepta să-și primească produsele. Estimează un termen de livrare pe care să îl comunici mai departe și ține-i la curent cu statusul comenzii. 

Mai mult, le poți recomanda să verifice statusul livrării direct, cu ajutorul AWB-ului.

Monitorizează în timp real livrările

Pe lângă sistemele tale interne, cele mai multe companii de curierat îți pun la dispoziție integrări și aplicații speciale unde poți urmări în timp real statusul livrărilor sau efectua orice fel de comenzi și schimbări îți dorești. Aplicațiile software dedicate magazinelor online disponibile prin PTT Express te ajută să optimizezi timpul, costul și resursele implicate, pentru a-ți simplifica cât mai mult munca.

Asigură-te că ambalezi adecvat produsele

Livrezi obiecte fragile, ca globuri sau decorațiuni sensibile de sărbători? Sau din contră, brazi artificiali și alte obiecte de dimensiuni și greutăți mari? Atunci alege metodele potrivite de ambalare, ca acestea să ajungă întregi și în siguranță la destinatari. 

În cazul obiectelor fragile, alege materiale speciale care să le țină în siguranță de la interior și specifică faptul că sunt obiecte fragile print etichetele speciale aplicate pe colet.

Pentru coletele de peste 31,5 kg folosește serviciul specializat de colete grele, prin care transportul se efectuează cu ajutorul paleților, pentru o livrare mai eficientă și sigură. 

Pregătește-te să gestionezi retururile

Poate că Moș Crăciun are listele de dorințe, dar nu cunoaște întotdeauna măsura potrivită. Cu siguranță vor exista produse care vor fi returnate, așa că pregătește-te în avans cu o strategie eficientă de retur. Faptul că ai o politică de retur transparentă și clar afișată îi determină pe clienți să aibă mai multă încredere în serviciile tale. 

Crezi că ești gata pentru perioada sărbătorilor? Asigură-te că planifici din timp și că menții o comunicare strânsă cu partenerul de curierat, ca produsele să ajungă la timp și în siguranță la clienți. 

Cauți o companie de curierat alături de care să crești în 2024? Contactează-ne la 0363 733 010 și hai să discutăm!

Data publicării articolului decembrie 27, 2023 11:10 am, data updatării acestuia decembrie 27, 2023 11:10 am
Categoria din care face parte articolul: Noutăți PTT Express