fbpx

Încă din cele mai vechi timpuri ale istoriei civilizațiilor, curierii au jucat un rol important în transmiterea informațiilor, sub forma documentelor sau a mesajelor verbale și a bunurilor de orice tip. Sunt cunoscute eforturile marilor imperii de a crea, încă din Antichitate, o infrastructură adecvată, mai ales pentru circulația cu rapiditate a poștei oficiale din capitalele statelor respective către cele mai îndepărtate regiuni și provincii. 

În prezent, curieratul este o activitate de bază în ansamblul logisticii naționale și internaționale prin intermediul căreia circulă scrisori, documente și diverse colete între persoane și organizații. Sunt folosite în acest scop toate căile de comunicație posibile (rutiere, navale, aeriene, feroviare). 

O categorie importantă de beneficiari ai acestor servicii sunt, azi, persoanele fizice care, cu ajutorul tehnologiei moderne, pot achiziționa, de exemplu, bunuri din orice colț al unei țări sau chiar la nivel internațional de pe marile platforme comerciale online și pot fi sigure că vor primi coletul prin grija unui curier național în cel mai scurt timp posibil. De asemenea, o largă pătură a populației care are rude stabilite în străinătate sau care este în deplasare pentru anumite proiecte sau pentru a munci temporar în alte țări, beneficiază de menținerea legăturii cu cei dragi prin intermediul firmelor de curierat internațional și posibilitatea expedierii de colete în mod simplu, ieftin și rapid. 

Cuprins:

1. Expedierea coletelor către persoane fizice: sfaturi pentru alegerea unui serviciu de curierat adecvat

Transmiterile de colete prin intermediul firmelor de curierat alcătuiesc o piață de circa 6 miliarde de lei la nivel național, peste 2000 de firme activând în acest domeniu. Fie că deții o firmă care vinde, prin intermediul platformelor online sau al site-ului web propriu, produse către persoane fizice, fie că dorești să trimiți un colet cuiva drag din străinătate sau chiar din țară, alegerea unei firme bune de curierat poate pune unele probleme. 

Iată care sunt cele mai importante lucruri pe care trebuie să le iei în considerare atunci când alegi un curier pentru transmiterile de colete pe care le ai de făcut:

  • Viteza este poate cel mai important aspect de luat în considerare atunci când decizi alegerea unei firme de curierat. Atât pentru firme, cât și pentru persoane fizice, viteza livrării este de cea mai mare importanță, așa că ar fi bine să studiezi oferta în domeniu și să reții că un timp de livrare între 1 și 3 zile este considerat rezonabil. 
  • Zona de acoperire este un alt aspect la care trebuie să fii atent înainte de a apela la o firmă de curierat. Există curieri cu acoperire națională și internațională. Dacă ești în căutarea unui serviciu de curier internațional trebuie să studiezi cu atenție zonele geografice deservite pentru a ști dacă coletul tău poate ajunge rapid la destinatar. 
  • Existența unor instrumente de tipul software coletărie și a capacității de urmărire electronică pe întregul parcurs al coletului sunt beneficii demne de luat în seamă atât de comercianți, cât și de persoanele fizice care pot afla astfel, în orice moment, stadiul livrării în care se afla bunurile transmise sau pe care urmează să le primească. 

2. Importanța trimiterilor rapide și sigure de colete către persoane fizice în domeniul e-commerce

Dintre toate calitățile unei firme de curierat, efectuarea livrărilor în siguranță și cu promptitudine sunt valorile care aduc cele mai multe satisfacții expeditorilor și destinatarilor. 

Desigur, și prețul livrărilor joacă un rol destul de important în luarea deciziei alegerii unui curier, dar satisfacția de a primi un colet la timp sau poate chiar mai repede decât este promis în termenii și condițiile stabilite la începutul colaborării, este cea care va construi o relație de încredere între persoanele deservite și firma de curierat. 

Serviciile de curierat rapide și sigure sunt cu atât mai importante pentru firmele care activează în domeniul e-commerce. Este cunoscut faptul că o parte consistentă a aprecierii clienților pentru primirea bunurilor comandate în stare perfectă și la un timp foarte scurt se transmite și agentului comercial. Acesta va beneficia, astfel, de numeroase aprecieri favorabile, de noi clienți și comenzi pe baza acestora. 

Este un fapt știut că cei mai mulți clienți ai unui business online apreciază comunicarea continuă, de la momentul comenzii și până la primirea coletului, iar îndeplinirea acestui deziderat, desigur, cu sprijinul firmei de curierat, conduce la clădirea unei reputații solide. O astfel de reputație este de ajutor atât pentru vânzătorii de produse online, cât și pentru solidificarea încrederii în capacitatea curierului de a susține servicii rapide și eficiente. 

În concluzie, serviciile de curierat adresate persoanelor fizice sau companiilor sunt, în prezent, indispensabile pentru confortul vieții. Au devenit în ultimii ani, practic, servicii absolut necesare în condițiile realităților economice moderne.