Parcursul unui colet de la expeditor la destinatar are mai multe etape, iar firmele de curierat gestionează fiecare pas în parte pentru a optimiza timpul de livrare. În același timp, ele păstrează comunicarea deschisă atât cu cel care trimite coletul, cât și cu cel care trebuie să îl primească, fie prin actualizarea statusului comenzii, fie prin mesaje sau apeluri directe. Dacă vrei să știi în ce stadiu se află coletele tale marcate cu statusul “Destinatar avizat la adresă”, citește articolul de mai jos.
1. Destinatar avizat la adresă – ce înseamnă acest status
Pentru un bun management al coletelor, fiecare dintre acestea are asignat un număr de urmărire (denumit și AWB), iar fiecare etapă din procesul de preluare și livrare al coletului este documentată în baza de date a companiei de livrare. La fiecare modificare survenită, persoana responsabilă marchează evenimentul, iar expedierea primește un status nou, astfel încât, în fiecare moment, acesta poate fi urmărit cu ușurință atât de expeditor și destinatar, cât și de curierul internațional sau național.
Orice firmă de servicii de livrare standard sau speciale se folosește de statusurile expedierii, care te informează cu privire la evoluția acesteia și sunt marcate cu data și ora la care au fost modificate. Un colet va trece, deci, printr-o multitudine de statusuri. Acestea îți comunică dacă coletul a fost preluat de la expeditor, dacă se află în tranzit, dacă a ajuns la depozitul firmei de curierat, dacă se află în curs de livrare, dacă a fost returnat și așa mai departe.
Printre statusurile expedierii poate apărea și mențiunea “Destinatar avizat la adresă”. Acesta indică faptul că firma de curierat a transmis o comunicare destinatarului cu privire la expedierea coletului și în ce stadiu se află acesta. În continuare vei afla când este utilizat acest status.
2. Când primesc expedierile statusul “Destinatar avizat la adresă“
În mod ideal, un colet este preluat de la destinatar, transportat la depozitul curierului și apoi livrat destinatarului. De multe ori însă, apar diverse situații care necesită contact din partea curierului către destinatar.
Firmele de curierat apelează de cele mai multe ori la servicii prin SMS pentru a comunica cu destinatarii, dar și la apeluri telefonice directe. Astfel, destinatarul este avizat în legătură cu expedierea. Iată în ce situații poate fi utilizat statusul menționat mai sus:
Cel mai des, acest status este utilizat atunci când destinatarul este informat că un colet urmează să fie expediat în ziua respectivă. Comunicarea poate include un interval orar în care se va încerca livrarea coletului. Uneori, informarea poate avea loc prin e-mail.
De asemenea, curierul va încerca să ia legătura cu destinatarul în cazul în care nu reușește să finalizeze livrarea. Acest lucru se poate întâmpla, de obicei, dacă destinatarul nu se află la adresă la momentul sosirii curierului sau dacă adresa este greșită. În acel moment, expedierea va fi marcată cu “Destinatar avizat la adresă”. În funcție de condițiile firmei de curierat și de tipul pachetului (poate fi vorba despre un serviciu de livrare colete grele), coletul va fi depozitat înapoi și se va încerca livrarea din nou. Dacă totuși aceasta eșuează de mai multe ori, coletul va fi returnat expeditorului. În acest caz, pot apărea costuri suplimentare.
Este de dorit ca atât expeditorul, cât și destinatarul să urmărească parcursul coletului și, în cazul în care au fost avizați de către curier, să încerce să ia legătura cu firma de curierat pentru a se informa cu privire la expediere.
Așadar, asigură-te că îi informezi pe clienții tăi cu privire la coletele pe care urmează să le primească și elimină șansele ca acestea să fie returnate.